سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/11/3
9:18 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


آموزش روش های حرفه ای جستجو در گوگل

حتما برای شما پیش آمده است که بخواهید مطلبی را در اینترنت جستجو کنید. اغلب افراد از موتور جستجوی گوگل برای این امر استفاده می‌کنند. کارایی و بهینه بودن موتور جستجوی گوگل بر همگان ثابت شده است. در این مطلب چند روش کاربردی را با هم می‌بینیم که به کمک این روش‌ها می‌توان، بهتر و سریعتر به مطلب مورد نظر دست پیدا کرد.
جستجو از یک سایت مشخص:

اگر می‌خواهید یک مطلب را در سایت خاصی جستجو کنید پس از عبارت خود باید از کلمه کلیدی site استفاده کنید. برای مثال فرض کنید کلمه telegram را می‌خواهید در سایت hamgampc.ir جستجو کنید برای این کار باید مقدار زیر را در نوار جستجو بزنید.

telegram site:hamgampc.ir


بهره بردن از کوتیشن “ ” :

با کمک گرفتن از کوتیشن و قرار دادن متن در داخل کوتیشن، گوگل متوجه می‌شود که شما دقیقا دنبال همان عبارت مشخص هستید و فقط آن عبارت را در نتایجی که پیشنهاد می‌دهد، می‌آورد.

 
پیدا کردن سایت‌های مشابه:

فرض کنید که شما از یک سایت برای مثال hamgampc.ir هر روز دیدن می‌کنید و دوست دارید بدانید آیا در فضای اینترنت سایتی مشابه سایت‌های محبوب شما وجود دارد؟ برای این کار به راحتی با استفاده از کلمه کلیدی related می‌توانید سایت‌های مشابه را پیدا کنید.

related:hamgampc.ir

مشاهده نتایج جستجو در یک فرمت خاص:

یکی از مشکلات کسانی که از گوگل استفاده می‌کنند این است که گاهی اوقات بدنبال یک فایل PDF هستند اما با رفتن به نتایجی که گوگل پیشنهاد می‌دهد. وارد سایت‌هایی می‌شوند که همش تبلیغ است و به هدفشان نمی‌رسند. در این موارد می‌شود از کلمه کلیدی filetype استفاده کرد. برای مثال برای پیدا کردن pdf های داده کاوی باید عبارت زیر را جستجو نمود.

داده کاوی filetype:pdf

بهره گرفتن از * :

گاهی پیش می‌آید جمله یا بیتی را می‌خواهیم جستجو کنیم اما همه‌ی جمله را نمی‌دانیم. در این موارد براحتی به جای کلمه‌ای که نمی‌دانید ستاره بگذارید برای مثال : خرید لپ تاپ * ایسوس. و گوگل منظور ما را متوجه می‌شود و با توجه به کلمه‌هایی که داده شده است جستجو را ادامه می‌دهد.

با همین موارد ساده و کاربردی می‌توانید تا حد زیادی هدفمند در گوگل جستجو کنید و هر چه سریعتر به هدف خود برسید.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ