سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/1/26
10:7 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

نشانه های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر|مشاوره|کارت گرافیک|کامپیوتر

نشانه های خرابی کارت گرافیک را می توان از چند زاویه بررسی کرد:

    اگر کامپیوتر خود را روشن کرده اید و همه اتصالات مانیتور و کامپیوتر برقرار است اما تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید ممکن است کارت گرافیک شما سوخته باشد.

    اگر بر روی مانیتور شما خط های راه راه عمودی از بالا به پایین وجود دارد به احتمال زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده است.

    اگر بعد از نمایش صفحه خوش آمدگویی ویندوز ، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.

    اگر بعد از روشن شدن کامپیوتر خود صدای بوق از داخل کیس شنیده شود به احتمال خیلی زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده است و یا به درستی در محل اتصال خود با مادربورد قرار داده نشده است.

    اگر بعد از مدتی کار کردن با یک بازی یا نرم افزار سنگین ، کند شدن انتقال تصویر و بی کیفیت شدن تصویر را حس می کنید احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک شما به وجود آمده است.

همانطور که توجه می کنید علائم زیادی برای بررسی خرابی کارت گرافیک می توان بر شمرد و در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست. بلکه مشکل می تواند از منبع تغذیه و یا مادربورد شما باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد.                       

از کجا بفهمیم کارت گرافیک سوخته است ؟

اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر ، تصویر به مانیتور شما منتقل شد، ناگفته پیداست که کارت گرافیک شما دچار مشکل است و باید تعمیر یا تعویض شود. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل را باید در قطعات دیگر جستجو کرد و یا سیم اتصال مانیتور به کارت گرافیک را نیز مورد بررسی قرار داد. احتمال دارد سوکت های این کابل کج شده یا شکسته شده باشند.                                                                                                        
گاهی اوقات به علت خراب شدن چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد ، امکان انتقال تصویر وجود ندارد. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد.                                            
کار نکردن فن کارت گرافیک و داغ شدن آن باعث خرابی کارت گرافیک می شود.

علت سوختن کارت گرافیک چیست ؟

یکی از مهمترین دلایل سوختن و آسیب دیدن کارت گرافیک نوسانات مربوط به منبع تغذیه و ضعیف بودن پاور سیستم است. بنابراین همیشه از پاورهای استاندارد استفاده کنید. در بسیاری از موارد نیز اتصال کارت گرافیک ناسازگار با مادربورد سیستم ، باعث بروز خطا در کارت گرافیک می شود. در بسیاری اوقات نیز به علت خراب شدن فن خنک کننده کارت گرافیک و با داغ شدن بیش از حد کارت ، آسیب های جدی به بورد کارت گرافیک می رسد.                                                                                                                                                       



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ