سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/3/28
4:25 ع

شمشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865 

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

پورت چیست و چند نوع پورت داریم؟

 پورت که در معنا به معنی درگاه است برای رد و بدل کردن اطلاعات بین دو کامپیوتر استفاده میشود.‏پس شما میتوانید بوسیله ی همین پورت ها وارد کامپیوتر دیگران شده و به اصلاح او را هک کنید.‏از این رو تمام پورت ها حفاظت شده میباشند و یا به عبارت دیگر بسته هستند و تنها موقعی باز میشوند که ‏اطلاعات بخواهد از آن عبور کند،البته این رد و بدل شدن ارتباطات نیز تحت کنترل برنامه های فایر وال میتواند ‏باشد که فقط موقعی باز شوند که اولا اطلاعات بخواهند رد و بدل شوند و ثانیا کاربر اجازه ی آنرا از طریق پیغام ‏فایر وال صادر کند.‏اما نا گفته نماند که این پورت ها را میتوان برای همیشه باز کرد و آن هم استفاده از یک ویروس مانند سرور ساب ‏سون یا ایرچتان و یا استفاده از اکسپلویت است که با استفاده از آنها میتوانید هر پورتی را که شما تعریف کنید ‏برای همیشه در سیستم طرف باز کنید و بعد از آن استفاده کنید؛البته منظور ازهمیشه این بود که تا وقتی که ‏ویروس در سیستم طرف باشد.‏پورت چیست؟ در ساده ترین تعریف، محلی است که داده‌ها وارد یا خارج می‌شوند. در مبحث هک معمولا با پورت‌های ‏نرم‌افزاری سروکار داریم که به هر کدام عددی نسبت می‌دهیم. این اعداد بین ? و ????? هستند. معمولا به یک ‏سری از پورت‌ها کار خاصی را نسبت می‌دهند و بقیه به‌صورت پیش‌فرض برای استفاده شما هستند. پورت‌های که ‏فعال هستند، هرکدام توسط یک نرم‌افزار خاص مدیریت می‌شوند. مثلا پورت ?? برای ارسال ‏Email‏ است، ‏بنابراین باید توسط یک نرم‌افزار این کار انجام شود و این نرم‌افزار بر روی پورت ?? منتظر (فال‌گوش) می‌ماند. ‏اینجا ممکن است شخصی از فلان نرم‌افزار و دیگری از بهمان نرم‌افزار استفاده کند ولی به‌هر حال پورت ?? ‏همیشه برای ارسال ‏Email‏ است.

protocolشماره پورت(که معمولا یک عدد 16 بیتی است ) برای تعیین اینکه یک بسته اطلاعاتی (‏packet‏)در اینترنت یا ‏سایر شبکه های به چه برنامه ای در رایانه مقصد تعلق دارد، استفاه می شود. در پروتکل های ارتباطی ‏TCP , ‎UDP‏ این عدد 16 بیتی در ‏header‏ بسته اطلاعاتی ارسالی قرار می گیرد و به کامپیوتر مقصد ارسال می گردد.‏برای مثال فرض کنید درخواستی از طرف کامپیوتر خود به سرور، برای دریافت یک فایل از طریق ‏FTP‏ ‏ارسال می کنید. در این حال لایه ‏TCP‏ در کامپیوتر شما برای ارسال درخواست خود به کارگزار ‏FTP‏ در سرور ‏مقصد، شماره پورت 21(که پورت اختصاصی برنامه ‏FTP‏ می باشد)را در هدر بسته های اطلاعاتی درخواست ‏خود می گنجاند. هدر بسته های اطلاعاتی پس از رسیدن، بوسیله لایه ‏TCP‏ در سرور خوانده شده و با توجه به ‏ارتباط آنها با پورت 21 به برنامه ‏FTP‏ جهت پردازش های بعدی ارسال می گردند.‏برای برخی از برنامه ها و پردازش های به صورت قراردادی، اعداد ثابتی به عنوان پورت اختصاصی آنها ‏درنظر گرفته شده است. ‏ممکن است که پورت های خاصی در دیواره آتش(‏Firewall‏) شبکه شما یا شبکه مقصد، بسته باشند. در این ‏صورت بسته های اطلاعاتی ارسالی بوسیله دیواره آتش متوقف یا به اصطلاح ‏Block‏ می شوند.‏اما چگونه بفهمیم که یک پورت در دیواره آتش باز است و بوسیله آن بلاک نمی شود؟ برای این کار روش ساده ‏ای وجود دارد.‏فرض کنیم آدرس ‏IP‏ سرور مقصد 216.139.227.195 باشد و شما می خواهید از باز بودن پورتمشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086
 80 روی ‏این سرور مطمئن شوید، برای این کار روش زیر را اجرا کنید:‏یک پنجره ‏Command Prompt‏ در ویندوز باز کنید. برای این کار از منوی ‏Start‏ گزینه ‏Run‏ را انتخاب کرده ‏و در آن ‏cmd‏ را وارد کنید و ‏ok‏ را بزنید. ‏در پرامت دستور زیر را وارد نمایید و آن را اجرا کنید:‏telnet 216.139.227.195 80‎‏ ‏اگر پس از اجرا دستور بالا، کل صفحه پرامت پاک شده و سیاه شد، این به معنی آن است که پورت مذبور باز ‏است. ولی اگر پیام زیر نمایش داده شد، به معنی آن است که پورت مذبور بسته است یا اینکه هیچ برنامه ای از این ‏پورت استفاده نمی کند.



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ