سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/3/30
1:7 ع

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865 

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


ده نکته در مورد امنیت کامپیوتر شما


1- هیچ چیز را بدون دلیل قبول نکنید.مدتی را صرف آموختن در مورد امنیت سیستم خود کنید.


2- از یک آنتی ویروس قابل اعتماد استفاده کنید.آنتی ویروسی را انتخاب کنید که کارنامه قابل قبولی داشته باشد.AV-Test.org و TuV معتبرترین آزمایشگاه های مستقلی هستند که در زمینه آنتی ویروس ها فعالیت می کنند.


3- از یک دیواره آتش (Firewall) قابل اطمینان استفاده کنید.نقدهای مستقل بهترین راهنمایی برای شماست.برخی سیستم های عامل با یک دیواره آتش عرضه می شوند که فقط ترافیک ورودی اطلاعات را کنترل می کنند.از دیواره آتشی استفاده کنید که هر دو سمت انتقال اطلاعات به شبکه اینترنت را کنترل کند.

 

4- ایمیل هایی را که از طرف منابع نامشخص یا غیرقابل اعتماد برای شما فرستاده می شوند را باز نکنید.بسیاری از ویروس ها از طریق پیام های ایمیل گسترش می یابند در نتیجه اگر هرگونه شک و بدگمانی دارید از فرستنده بخواهید هویت خودش را مشخص کند.

 

5- پیوست ایمیل های رسیده با موضوعات مشکوک و یا غیرقابل انتظار را باز نکنید.در صورتی که می خواهید آنها را باز کنید، ابتدا آنها را بر روی هارد دیسک ذخیره کنید و سپس با یک برنامه آنتی ویروس بروز شده کنترل کنید.

 

6- ایمیل های ناخواسته را بدون اینکه باز کنید ، پاک کنید.آنها را برای فرستنده شان بازگشت ندهید و همچنین به آنها جواب ندهید.اینگونه از پیام ها را در اصطلاح هرزنامه (Spam) می نامند ، در غیر اینصورت آدرس ایمیل شما به عنوان یک آدرس معتبر در فهرست آنها ثبت شده و پس از آن شاهد هجوم ایمیل های نامطلوب و ناخواسته خواهید بود.

 

 

7- برخی نرم افزارها بصورت بالقوه خطرناک هستند و در صورتی که نصب آنها ضرورتی ندارد ، باید از نصب شان خودداری کرد.برای مثال می توان از نرم افزارهای کنترل کامپیوتر از راه دور ، برنامه های اشتراک فایل نام برد.

 

8- سیستم و نرم افزارهایتان را در اسرع وقت بروزرسانی کنید.برخی سیستم های عامل و برنامه ها می توانند بصورت خودکار بروزرسانی شوند.از این امکان بصورت کامل استفاده کنید.استفاده نکردن از بسته های اصلاحی می تواند سیستم عامل شما را در برابر خطراتی که اصلاح پذیر هستند آسیب پذیر نماید.

 

9- هیچ فایلی رو بر روی کامپیوتر خود کپی نکنید مگر اینکه از پاک بودن خود فایل و منبع آن مطمئن باشید.از بی خطر بودن فایلی که قصد کپی کردنش را دارید در همان محل اولیه با کمک یک آنتی ویروس مطمئن شوید.

 

10- از اطلاعات شخصی مهمتان (اسناد،نامه ها ، تصاویر و غیره) نسخه پشتیبان تهیه کنید.آنها را بر روی حافظه های قابل انتقال مانند CD یا DVD ذخیره کنید و آرشیو فایلهایتان را در بیشتر از یک کامپیوتر نگه دارید.

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ