سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/10/26
10:26 ص

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که سیستم عامل گوشی تان را به تازگی به جدید ترین نسخه ی اندروید منتشر شده، آپدیت کرده اید مطمینا با کندی ها و مشکلاتی روی سیستم عاملتان مواجه شده اید.

 در بسیاری موارد، بلافاصله پس از به روز رسانی نسخه ی اندروید، اجرای برنامه های گوشی با مشکلاتی روبرو می شود. حل این دست مشکلات به بهبود کارکرد سیستم عامل گوشی شما می انجامد. با مطالعه این راهنما می توانید از مشکلاتی که پس از آپدیت اندروید برایتان رخ می دهد و نیز راه حل رفع این مشکلات آگاه شوید.شما می توانید با استفاده از بهبود هایی که اتفاق می افتد، از سیستم عاملی که حداقل مثل سیستم عامل قبلی تان کار می کند، بهره مند می شوید.

برای آپدیت و استفاده از سیستم عامل جدید می بایست نسخه ی جدید سیستم به طور کامل دانلود شده باشد و فرآیند نصب آن به درستی تا آخرین مرحله اجرا شده باشد.
چطور متوجه شویم که فرآیند نصب به درستی انجام شده است؟

اگر می توانید گوشی را روشن کنید و پس از آپگرید تمام برنامه های گوشی به درستی اجرا می شوند و از طرفی دیگر گوشی به شما اجازه می دهد که وارد تنظیمات شوید، می توانید نتیجه بگیرید که نصب و راه اندازی سیستم عامل جدیدتان موفقیت آمیز بوده است.
 
علل و علایم یک به روز رسانی ناقص و یا مشکل دار

مهم ترین علت آپگرید شدن بد و یا به روز رسانی بد، وقفه افتادن در فرآیند دانلود و یا نصب سیستم عامل جدید است. اگر حین فرآیند آپگرید شدن سیستم عامل، وقفه ای رخ دهد، می بایست منتظر عواقب بد آن باشید.یکی دیگر از دلایلی که باعث ناقص اجرا شدن فرآیند نصب می شود، خالی شدن باطری گوشی است . اگر حین نصب سیستم عامل جدید، باطری موبایلتان به صفر نزدیک می شود، می بایست جلوی خاموش شدن گوشی را بگیرید. حرفه ای ترین راه برای جلوگیری از خاموش شدن گوشی، استفاده از شارژ بیرونی مثل اتصال گوشی به کامپیوتر حین فرآیند دانلود و نصب سیستم عامل است. توصیه می شود، هنگام نصب ویندوز برای لپ تاپتان هم به یک منبع برق دایمی متصل باشید چرا که قطع برق حین نصب ویندوز می تواند مشکلات اساسی برای دستگاه ایجاد کند.

 خوب اگر گوشی شما پس از آپدیت نسخه ی اندروید، به کلی فریز نمی شود و تنها حین استفاده از برخی برنامه ها مشکل ایجاد می شود، با احتمال بالایی می توانید مطمین باشید که گوشی شما درست خواهد شد.

 دلایل بروز مشکلات پس از آپدیت اندروید

برنامه های اصلی

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن مشکل در گوشی هایی که به تازگی آپدیت می شود، برنامه های موجود در گوشی شماست. این برنامه ها با نسخه ی سیستم عامل قبلی که روی گوشی اجرا می شده است سازگار بودند و در نتیجه بدیهی است که نسخه ی آپدیت شده ی سیستم عامل در برخی موارد
به عدم سازگاری منجر شود.سیستم عامل جدیدی که آن را روی موبایل خود نصب کرده اید می بایست با تمام برنامه هایی که قرار است روی این سیستم عامل اجرا شوند، سازگار باشد و حتی اندکی عدم سازگاری باعث بروز مشکل و کندی در اجرای برنامه خواه شد. تنها راه حل این است که نسخه های برنامه های کاربردی که از آنها روی گوشی خود استفاده می کنید را به آخرین ورژن موجود به روز رسانی کنید و یا منتظر بمانید تا برنامه نویسان با ایجاد تغییراتی در برنامه هایشان، آنها را برای استفاده روی سیستم عامل جدید آماده سازند.

مشکل و باگ در خود سیستم عامل منتشر شده

هر چند که وجود باگ و مشکل در کد سیستم عامل چیز نادری است اما غیر ممکن نیست. ممکن است نسخه ی سیستم عامل منتشر شده دارای باگ باشد و دلیل اجرای کند و ضعیف برنامه ها روی اندروید جدید همین باشد. اگر باگی در نسخه ی اندروید منتشر شده وجود داشته باشد می توانید امیدوار باشید که ارایه دهنده ی نسخه ی آپدیت اندروید؛ به زودی برای رفع مشکل و ارایه ی نسخه ی بدون باگ سیستم عامل، دست به کار خواهد شد.

 کندی در اجرای سیتم عامل (سکته ی نرم افزار)

یکی از دلایل موجود ولی نادر در مورد سیستم عامل اندروید آپدیت شده، ایجاد وقفه در کارکرد و اجرا شدن سیستم عامل است. اصطلاحا به این وقفه، سکته ی سیستم عامل گفته می شود و در صورت بروز این حالت، سیستم عامل در بازه هایی از زمان اجرا شده و برخی مواقع فریز می شود.

حال که مشکلات ممکن و علل ایجاد این مشکلات را شناختید، برای آگاهی از نحوه ی برطرف سازی این مشکلات با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید.

چگونه مشکلات اندروید را حل کرده و آن را برای استفاده درست آماده سازیم؟

با استفاده از آموزش هایی که در ادامه می آید می توانید سیستم عامل را برای استفاده درست از آن آماده سازید.

به اندروید جدیدتان فرصت بدهید.

اگر در استفاده از نسخه ی جدید اندرویتان مشکل دارید، می توانید در اولین قدم، کمی به آن فرصت دهید .توسعه دهندگان نرم افزارهای گوشی می توانند با استفاده از این فرصتی که به آنها می دهید، برنامه ها را به روز رسانی کنند و برای برنامه های موجود Patch های مورد نیاز را ارایه دهند.با استفاده از این Patch ها، باگ های اندروید جدید و یا برنامه های کاربردی روی گوشی مرتفع می شود.

برنامه های مشکل دار، را به روز رسانی کنید و یا آنها را حذف کنید!

اگر برنامه ای خاص روی گوشی دارید که با اندروید جدیدتان سازگار نیست و برای برنامه آپدیت جدیدی وجود ندارد، لازم است این برنامه را از روی گوشی پاک کنید. می دانید که برای نوشتن نسخه ی سازگار از برنامه با اندروید جدید زمان مورد نیاز است و اگر نمی توانید صبر کنید از برنامه ی دیگری که سازگار با اندروید جدیدتان است و قابلیت های برنامه قبلی را دارد، استفاده کنید.کار دیگری که می توانید کنید این است که ابتدا برنامه را آنیستال کنید و بعد از دانلود دوباره برنامه، آن را اینستال کنید.با این کار می توانید مشکلاتی را که به صورت تصادفی رخ می دهد، مرتفع کنید.
برنامه های پیش فرض مشکل زا هستند!

اگر برنامه های پیش فرضی که در کارخانه روی گوشی نصب شده اند دچار مشکل شوند، موبایل در ارتباط با مشکل به وجود آمده به شما پیغام خواهد داد.این برنامه ها شامل مخاطبان، تقویم، برنامه های گوگل و ... می باشد. در این صورت لازم است که از تمام برنامه هایتان که حامل اطلاعات هستند پشتیبان تهیه کنید و پس از بکاپ گرفتن، گوشی را Factory Reset کنید.

 پس از بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه، تمامی اطلاعات از گوشی پاک خواهند شد و به تبع آن تمام اطلاعاتی که باعث ایجاد مشکل در نرم افزارهای گوشی شده بود و تمامی باگ ها نیز پاک می شوند.

پس از بازگشت به حالت کارخانه، می توان تصور کرد که گوشی تازه از کارخانه خارج شده است. نکته ی مهمی که باید در خاطر داشته باشید این که پس از بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه،نسخه ی اندروید نصب شده روی گوشی شما به ورژن قبلی تغییر نمی یابد و جدیدترین نسخه ی نصب شده از سیستم عامل روی گوشی باقی خواهد ماند.

توصیه می شود، پس از بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه، تا چند روز هیچ برنامه ی واسطی را روی گوشی نصب نکنید تا از درستی عملکرد اندروید گوشی مطمین شوید.با استفاده از بازگشت به تنظیمات کارخانه، بهبود کلی در عملکرد اندروید گوشی را شاهد خواهید بود.


پاسخگویی به مشکلات کامپیوتری و حسابداری و موبایل در تهران با شماره 9092305943 و  در سایر شهرها با شماره 9099071865

www.hamgampc.ir




ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ