سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/12/2
8:33 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

مزایای پایان کار

عیدی و پاداش :

باتوجه به مصوبه مورخ 6/ 12 /70 مجلس شورای اسلامی،مزایای عیدی و پاداش به هر یک از کارگران  کارگاه بر مبنای 60 روز آخرین مزد قابل پرداخت خواهد بود.

نحوه محاسبه:

مدت کارکرد (به روز) × 365 ÷ (60 × مزد ثابت روزانه ) = عیدی و پاداش

حق سنوات خدمتی :
 
با عنایت به ماده 21 قانون کار قراردادکار طرفین کار در صورت بروز یکی ازموارد شامل فوت ، بازنشستگی ، از کارافتادگی کلی ، انقضاءقراردادکار ، پایان کار معین ، استعفا و تحقق شرایط فسخ مطروحه در قرارداد فی مابین خاتمه می یابد و مشمول

پرداخت حق سنوات بشرح  ماده 24 و تبصره 4 ماده 8 مصوبه مورخ 25/ 8 /87 مجمع  تشخیص مصلحت نظام در راستای رفع برخی موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی قانون کار می گردد.
 
بدیهی است ترک کار کارگر در آخرین قرارداد کار مدت محدود صرفا متوجه همان قرارداد بوده فلذا مزایای پایان کار خواهان در قراردادهای منقضی شده قبلی بدیشان تعلق خواهد گرفت.

نحوه محاسبه :
 
مدت کارکرد ( به روز ) × 365 ÷ ( 30 × مزد ثابت ) = حق سنوات

3- مانده مرخصی استحقاقی:

به استناد ماده 64 و 66  قانون کار مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاد از مزد و احتساب چهار روز جمعه جمعا یک ماه است که کارگر نمی تواند بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره نماید.

نحوه محاسبه:

میزان مانده مرخصی ( به روز ) × حق السعی روزانه = مانده مرخصی استحقاقی



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ