سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

97/2/31
10:13 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane
 

1. پیام‌رسانی برای روابط کاری

این روزها تقریبا غیرممکن است کسی در گوشی‌ خود اپلیکیشن پیام‌رسان نداشته باشد؛ اما در این میان درهم‌آمیختگی روابط شخصی و کاری ممکن است برای‌تان مشکل‌ساز شود. اپلیکیشن‌های گوناگونی برای مدیریت روابط کاری و پروژه‌های گروهی وجود دارند. نمونه‌ی پرطرفداری مانند Slack برنامه‌ها و سرویس‌های کاری‌تان را متصل و دسترسی و کار با آن‌ها را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند، در عین‌ حال دیگر درگیر پیام‌ها و مکالمه‌های نامربوط شخصی اتلاف‌کننده‌ی وقت‌تان نمی‌شوید.
2. دفترچه‌ی یادداشت‌

وقتی در خیابان، کاری یا ایده‌ای به‌نظرتان می‌رسد یا صحنه‌ای الهام‌بخش‌تان می‌شود، لازم نیست دنبال کاغذ و قلم باشید؛ چه‌بسا اگر هم باشید، پیدا نکنید. برای این کار اپلیکیشن‌های گوناگونی وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین آنها EverNote است. متن، عکس، ویدئو یا یک طراحی دم‌دستی؛ همه را می‌توانید در این اپلیکیشن ذخیره و مدیریت کنید. حتی می‌توانید افکارتان را با صدای خودتان در آن ذخیره کنید. چنین اپلیکیشنی برای آرام‌کردن و نظم‌دادن به ذهن پرهیاهوی ما در زندگی پرمشغله‌ی امروز ضروری است.

3. برنامه‌ریز

یکی از انواع اپلیکیشن‌ که نباید از آن غافل شوید، اپلیکیشن‌های مدیریت زمان است. در زندگی امروز به‌خاطر مشغله و دغدغه‌های بی‌شمار، زیاد پیش می‌آید که انجام برخی کارها را فراموش کنیم؛ اما بی‌تردید کمتر پیش می‌آید گوشی‌تان را فراموش کنید! پس چه بهتر که برنامه‌ی روزانه‌تان را در گوشی‌ ثبت کنید. اپلیکیشن‌های گوناگون مانند Any.do امکان اولویت‌بندی و یادآوری را برای‌تان فراهم می‌کنند.

4. کتاب‌خوان

درحالی‌ که بیشتر افراد گرفتاری و کمبود وقت را بهانه می‌کنند، شما دست‌کم می‌توانید در وقفه‌ها و زمان‌های بیکاری همانند موفق‌ترین افراد دنیا مطالعه کنید؛ مثل وقتی منتظر قطار یا اتوبوس هستید یا در مطب پزشک برای رسیدن نوبت‌تان انتظار می‌کشید. یک اپلیکیشن کتاب‌خوان روی گوشی‌تان هیچ جای اضافی در کیف‌تان نمی‌گیرد. نمونه‌های مختلف اپلیکیشن‌های کتاب امکان خرید کتاب یا دسترسی رایگان و خواندن آنها را فراهم می‌کنند.

5. مدیر گذرواژه‌ها

تابه‌حال چند بار برای‌تان پیش آمده که هنگام ورود به حساب کاربری‌تان مجبور شده باشید دکمه‌‌ی «رمزتان را فراموش کرده‌اید؟» را کلیک‌ کنید؟! اپلیکشین مدیریت گذرواژه کارتان را خیلی ساده می‌کند. انواع گوناگون این اپلیکشین‌ها مانند Lastpass ویژگی‌های گوناگونی از جمله همگام‌سازی ابزارهای مختلف، تولید گذرواژه‌ی جدید و نوشتن خودکار آن را فراهم می‌کنند؛ البته اگر در ادامه همراه ما باشید، می‌بینید که درمورد گذرواژه‌های بانکی دیگر نیازی به نگرانی نیست!

6. ذخیره‌ی ابری

نمی‌شود همه‌چیز را در لپ‌تاپ یا گوشی‌تان ذخیره کنید، این تجهیزات ظرفیت محدودی دارند و اگر خراب شوند، اطلاعات‌تان از دست می‌رود. اپلیکیشن‌هایی مانند Google Drive امکان ذخیره و طبقه‌بندی انواع فایل‌ها را در فضای ابری برای‌تان فراهم می‌کنند. به‌علاوه این مزیت‌ را دارند که از هر مکان و با استفاده از هر دستگاهی امکان دسترسی به داده‌هایتان وجود دارد.

7. کنترل از راه دور

با این اپلیکیشن‌ها می‌توانید کامپیوتر شخصی‌تان را ازطریق گوشی موبایل‌تان کنترل کنید. Unified Remote نمونه‌‌ای از این اپلیکیشن‌ها است که به‌وسیله‌ی بلوتوث یا وای‌فای ارتباط برقرار می‌کند. با این ابزار می‌توانید رایانه‌تان را روشن و خاموش کنید، امکان دسترسی به لوازم جانبی آن مانند صفحه‌کلید و ماوس را دارید و بسته به میزان قابلیت‌های آن اقدامات مختلف دیگری انجام دهید.

8. کیف پول الکترونیک

این روزها گوشی موبایل‌ می‌تواند جایگزین کیف پول‌‌تان باشد! با وجود انواع اپلیکشین‌های هوشمندِ کیف پول الکترونیک، طرح‌ریزی برای زندگی روزانه خیلی ساده‌تر شده است.
دخل‌و‌خرج‌تان را دنبال کنید.

 


  

97/2/30
2:47 ع

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

استفاده بیش از حد Wifi از باتری

یکی از مشکلات عجیب استفاده بسیار زیاد Wifi از باتری است. راه‌حل این مشکل ریست کردن قابلیت‌های ارتباطی دستگاه اندرویدی از جمله Wifi است. برای این کار به قسمت Setting سپس Backup and reset و در آن جا گزینه Network Setting rest را انتخاب کنید. لازم به ذکر است این قسمت تمام پیکربندی های داده و بلوتوث شما را نیز ریست می کند و باید دوباره اقدام به پیکر بندی آن ها کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث افزایش مصرف باتری توسط Wifi می شود، اسکن خودکار شبکه های  Wifi حتی در زمان خاموش بودن دستگاه است. برای غیر فعال کردن این قسمت نیز می توانید ابتدا به Location و سپس Scanning بروید. برخی کاربران نیز اعلام کرده اند فعال کردن قابلیت Battery Saving این مشکل را بر طرف کرده است.


استفاده نسبتا بالای مارشمالو از باتری

علاوه بر مشکل مصرف باتری توسط Wifi در آپدیت جدید مارشمالو، بسیاری از برنامه های این سیستم عامل و … نیز مصرف بالای باتری را گزارش کرده اند. باید گفت بهترین راه برای حل چنین مشکلاتی آپدیت تمام نرم افزارهاست تا بتوانند خود را با سیستم عامل جدید تطبیق دهند. پس از این باید حتما اطلاعات ذخیره شده آن ها که در اصطلاح به آن Cache می گویند را پاک کنید.

در صورتی که بخواهید Cache هر برنامه را به صورت مجزا پاک کنید باید به قسمت Apps بروید و برنامه ی خود را انتخاب کنید. سپس در قسمت Storage برنامه گزینه Clear Cache را بزنید. در صورتی نیز که بخواهید حافظه های Cache تمام برنامه ها را پاک کنید در قسمت Storage and USB گزینه Cached Data را انتخاب کنید.

یکی دیگر از حافظه های Cache که پاک کردن آن تاثیر بسزایی در عملکرد سیستم از جمله باتری دارد حافظه Cache سیستم است. برای پاک کردن این حافظه باید وارد Fastboot یا منوی سریع شوید. برای این کار نیز باید در هنگامی که دستگاه شما خاموش است دکمه Power و کاهش صدا را همزمان با هم فشار دهید و منتظر نمایش منوی سریع بمانید. در این قسمت با پیمایش منو به کمک دکمه های کاهش و افزایش صدا انتخاب گزینه Recovery به کمک دکمه Power وارد قسمت بازیابی سیستم عامل شوید. در این جا نیز باید گزینه Wipe cache partition را انتخاب کنید تا این حافظه پاک شود. پس از ریست دستگاه دیگر مشکلی مربوط به باتری مشاهده نخواهید کرد.

در صورتی که همچنان مصرف باتری بیش از حدی را از سیستم عامل مشاهده می کنید تنها گزینه باقی مانده Factory reset یا برگداندن به تنظیمات کارخانه است. این گزینه را نیز می توانید در منوی سریع مشاهده کنید. گفتنی است پس از این کار تمام اطلاعات شما بر روی تلفن از بین خواهد رفت.

مشکلات اتصال Wifi

به نظر می رسد مشکلات مربوط به Wifi در اندروید مارشمالو پایان ناپذیر است چرا که بسیاری از کاربران گزارش کرده اند Wifi دستگاه اندرویدی آن ها برای اتصال به مودم و … با مشکل مواجه می شود. چند راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد. در اولین قدم تلفن یا تبلت خود را بر روی حالت هواپیما قرار دهید و سپس آن را غیر فعال کنید. اکنون بررسی کنید که آیا مشکل Wifi شما برطرف شده یا خیر. این روش در بسیاری موارد مخصوصا اتصال داده مفید واقه شده است. درصورتی که از این روش جواب نگرفتید Wifi خود را خاموش کنید، دستگاه خود را ریست کنید و سپس روشن کنید. سومین راه نیز Network setting reset است.

مشکلات عملکرد و ثبات سیستم

اگر مارشمالو شما نیز مانند بسیاری از کاربران مشکلاتی مانند ریست خودکار، بستن ناگهانی برنامه ها، افت سرعت و … دارد دو راه در پیش روی شماست. در اولین قدم باید ببینید که مشکل از خود سیستم عامل اندروید است و یا مربوط به برنامه های جانبی است. مسلما برای این کار باید برنامه های جانبی را به طور کامل متوقف کنید. گفتنی است اندروید حالتی به نام Safe Mode دارد که برای چنین شرایطی طراحی شده و در این حالت به جز برنامه های خود سیستم عامل و فایل های خود چیز اضافی دیگر مشاهده نمی کنید.
 
برای فعال کردن حالت Safe Mode در اندروید ابتدا دکمه Power را نگه دارید تا گزینه خاموش کردن یا Power off را مشاهده کنید. سپس این گرینه را برای مدتی لمس کنید تا سوالی مبنی بر این که آیا می خواهید وارد Safe Mode شوید از شما پرسیده شود. آن را تایید کنید تا وارد حالت امن شوید. در صورتی که مشکلات ذکر شده را در این قسمت مشاهده نکردید باید به دنبال مشکل در بین برنامه های نصب شده خود بگردید. در صورتی که بازهم شاهد مشکلات قبلی در حالت امن نیز بودید تنها راه حل پیش روی شما ابتدا حذف داده های Cache و در انتها برگداندن به تنظیمات کارخانه است.

 مشکلات اتصال داده مارشمالو

یکی دیگر از مشکلاتی که کابران گزارش کرده اند مشکل در اتصال داده دستگاه بوده است. این مشکل نیز راه حال های کوچک اما مفیدی دارد. در اولین قدم اقدام به فعال و غیر فعال کردن حالت هواپیمای دستگاه اندرویدی خود کنید. این کار تقریبا مانند ریست شبکه تلفن یا تبلت شما می باشد. اگر این روش جواب نداد دستگاه خود را خاموش کنید و پس از یک دقیقه دوباره روشن کنید. در این جا سیستم عامل از شما می خواهد دوباره PIN کد سیم کارت خود را وارد کنید. اگر باز هم به تنیجه نرسیدید سیم کارت را یک بار خارج کنید و سپس امتحان کنید.
 
ظاهرا آپدیت جدید مارشمالو مشکلات زیادی برای اتصالات گجت های اندرویدی به همراه داشته چرا که همان طور که دیدیم مشکلات Wifi و داده از مهم ترین مشکلات کاربران مارشملو بودند. علاوه بر این به نظر می رسد علی رغم این که گوگل تمهیداتی مهمی را برای صرفه جویی در مصرف باتری مانند قابلیت Doze در نظر گرفته آپدیت این نسخه بیش تر از این ها نیاز به کار و بررسی دارد.

 


  

97/2/30
10:28 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


حتماً شما هم لغت باگ (Bug) را زیاد شنیده‌اید.

معمولاً کسانی که در حوزه‌ی نرم افزار فعالیت می‌کنند، به خطاهای کوچکی که در برنامه‌ها به وجود می‌آیند، باگ می‌گویند.

طبیعتاً به فرایند پیدا کردن ایرادها و حذف آنها از برنامه هم، دیباگ (Debug) گفته می‌شود.

کافی است کمی در فضای وب فارسی یا انگلیسی جستجو کنید تا با یک داستان هیجان انگیز در این زمینه روبرو شوید:

اینکه خانمی به نام گریس هاپر که در نیروی دریایی کار می‌کرده است، در سال 1945 در دانشگاه هاروارد زمانی که در حال عیب یابی یک ماشین حساب به نام Mark II بوده‌اند، برای نخستین بار، لغت باگ را به کار برده است (ما او را در زنان موفق دنیا معرفی کرده‌ایم).


منابع داخلی و بین المللی، نخستین کاربرد لغت باگ (به معنای حشره) برای خطاهای کوچک در سیستم را به این رویداد نسبت می‌دهند.

اما شاید برای شما جالب باشد که لغت باگ، قبل از این تاریخ نیز به کار رفته است.

گروه متمم به این نتیجه رسیده است که این لغت حداقل صد سال تاریخچه دارد. البته خوشحال می‌شویم اگر منبعی قدیمی‌تر از این هم پیدا کردید، به ما اطلاع دهید تا بتوانیم باز هم، عقب‌تر برویم.

در کتاب Yale Book of Quotations می‌توانید جمله‌ای از توماس ادیسون را ببینید که وی در آن، باگ را به همین معنا به کار برده است. او این مسئله‌ را در نامه‌ای خطاب به دوستش تئودور پوسکاس (در سال 1878) نوشته است و به نظر می‌رسد که قبل از ادیسون هم، این تعبیر وجود داشته و ادیسون صرفاً آن را نقل کرده است:

‘Bugs’ — as such little faults and difficulties are called — show themselves and months of intense watching, study and labor are requisite for…

چنین اشتباهات کوچک و مشکلاتی که خود را نشان می‌دهند و ماه‌ها تلاش و سختی و مطالعه برای پیدا کردن آنها مورد نیاز است، باگ می‌گویند.

به هر حال، این ماجرا دوباره به ما همان بحث‌های مطرح شده در استراتژی محتوا را یادآوری می‌کند: محتوای وایرال یا ویروسی، الزاماً قرار نیست درست یا مفید باشد. بلکه جذاب بودن در این نوع محتوا، مهم‌تر است.

داستان کشف سوسک در رله، آنقدر زیبا و جذاب هست که نیازی به چک کردن و مطالعه و پیدا کردن مورد‌های قدیمی‌تر نباشد.

البته ما، نمی‌خواهیم وجود سوسک را انکار کنیم. بلکه صرفاً هدف ما، پیدا کردن نخستین کاربرد است. بگذریم از اینکه داستان فوق را به سال 1945 ربط می‌دهند و ماشین‌حساب Mark II از سال 1947 مورد استفاده قرار گرفته است!

اما شاید، یک واقعیت مهم، نقل این داستان نادرست را توسط فعالان حوزه‌‌ی نرم افزار،را توجیه پذیر و قابل درک کند. پیامی که به سادگی نمی‌توانند به افرادی خارج از فضای خود منتقل کنند و حتی بزرگانی مانند ادیسون نیز که خالق محصولات و فضاهای جدید بوده‌اند، رنج آن را تحمل کرده‌اند.


  

97/2/29
1:20 ع

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


 چگونه تاریخچه تمام فعالیت‌های خود را در گوگل حذف کنیم؟

بهبود نحوه مدیریت حذف ردپا‌ و سابقه شما از گوگل

از نکات مهمی که با اجرایی شدن این قانون جدید در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت این است که گوگل به طور دایم و همیشگی این اجازه را به شما خواهد داد تا کلیه اطلاعات یا بخشی از موارد مربوط به فعالیت‌ها و سوابق ثبت شده مرتبط به خود را تنها با یک کلیک حذف نمایید. در حقیقت اکنون این امکان از هر زمان دیگری ساده‌تر و راحت‌تر در اختیار کاربر قرار دارد و شما می‌توانید اکانت گوگل خود را از روی گوشی‌هوشمند یا کامپیوتر خود مدیریت کنید.

برای حذف تاریچخه گوگل خود کافی است به صفحه فعالیت‌های من (My Activity) مراجعه کنید. اگر نمی‌دانید این صفحه در کجا قرار دارد می‌توانید از این لینک وارد  صفحه My Activity شوید؛ البته باید اطلاعات اکانت گوگل خود را وارد نمایید. در اینجا لیست کاملی از جستجو‌هایی که تاکنون انجام داده‌اید یا وبسایت‌هایی را که با استفاده از سرویس‌های گوگل از آنها بازدید داشته‌اید، مشاهده خواهید کرد. از جمله این سرویس‌ها می‌توان به سرچ گوگل، جی‌میل، یوتیوب، مرورگر کروم و دیگر موارد اشاره کرد. برای این منظور باید بر روی آیکن سه نقطه‌ای که در سمت راست هر آیتم قرار دارد کلیک کنید و برای حذف سابقه بر روی کلمه Delete ضربه بزنید. همچنین شما می‌توانید با کلیک بر روی همان دکمه سه نقطه جزییات بیشتری از سابقه ثبت شده را مشاهده کنید.


همانطور که در لیست به سمت پایین اسکرول می‌کنید متوجه خواهید شد که تاریخچه اطلاعات موجود به صورت روزانه ثبت شده است و پیشنهاد می‌کنیم از ابتدای لیست در بالا که با عنوان امروز (Today) مشخص شده است، شروع نمایید. برای حذف کامل سوابق یک روز کامل کافی است بر روی دکمه سه نقطه‌ای که در کنار تاریخ قرار گرفته است کلیک کرده و گزینه Delete را بزنید. به علاوه هر روز با یک نوار آبی رنگ مشخص شده که به جز تاریخ آن روز، تعداد آیتم‌های ثبت شده آن روز نیز درج شده است.


دقت داشته باشید که شما سوابق را هم بر اساس تاریخ و هم بر اساس موضوع و نوع سرویس گوگل می‌توانید حذف کنید. برای این کار کافی است در منوی My Activity گزینه Delete activity by را انتخاب کنید. در اینجا شما می‌توانید با استفاده از جستجوی کلمات کلیدی یا فیلتر یک سرویس خاص اقدام به حذف موارد مورد نظر نمایید. شما همچنین می‌توانید یک محدوده زمانی مشخص را برای حذف داده‌ها تعیین کنید یا با انتخاب گزینه All Time تمام تاریخچه موجود را حذف کنید. با انتخاب گزینه تمام زمان‌ها هر آنچه که تاکنون جستجو کرده‌اید و هر سابقه‌ای که با استفاده از خدمات هر سرویس گوگل از شما ثبت شده است، به طور کامل از بین می‌رود.


آنچه گوگل در مورد شما جمع‌آوری می‌کند را مدیریت و به دلخواه انتخاب نمایید

بعد از حذف تمام یا بخشی از سابقه خود دوباره به صفحه اصلی My Activity برگردید و بار دیگر از منوی موجود گزینه Activity controls را انتخاب نمایید. در اینجا شما می‌توانید تعیین نمایید که چه نوع اطلاعاتی را گوگل اجازه دارد در مورد شما جمع‌آوری نماید. دقت کنید تنها مواردی را که مایل نیستید ثبت شود، غیر‌فعال کنید.


مجموعه مواردی که به صورت پیش‌فرض به حالت انتخاب شده هستند شامل موارد زیر هستند:

فعالیت‌های وب و اپلیکیشن (Web & App Activity)

تاریخچه موقعیت مکانی (Location History)

اطلاعات مربوط به مشخصات دستگاه متصل (Device Information)

فعالیت‌های صوتی و صدا (Voice & Audio Activity)

تاریخچه جستجو در یوتیوب (YouTube Search History)

و در نهایت سابقه ویدیو‌هایی که در یوتیوب تماشا کرده‌اید (YouTube Watch History)


  

97/2/29
11:5 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و 02170705086

مشاوره حقوقی  9099071865  

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

6 دلیل برای آنکه هاتگرام را دانلود نکنید!

1- هاتگرام قطعا امن نیست!

 مهم‌ترین دلیل برای استفاده نکردن از اپلیکیشن هاتگرام همانند تلگرام طلایی و دیگر نسخه‌های غیررسمی تلگرام عدم وجود امنیتی است که به دلیل ناشناخته بودن مسئولینش است. شما در نسخه غیررسمی تلگرام همه اطلاعاتی که در محیط شخصی خود دارید، در اختیار گروهی قرار می‌دهید که به‌راحتی می‌توانند استفاده‌های فراوانی از حریم شخصی شما انجام دهند!

    تضاد عجیبی است برای کاربرانی که استفاده از پیام رسان‌های داخلی را یک مشکل امنیتی می‌دانند ولی به راحتی از یک نسخه غیررسمی ایرانی تلگرام استفاده می‌کنند که برخلاف پیام رسان‌های رسمی مانند سروش، بله، گپ و… قابلیت ردگیری جرایم رخ داده در آن را ندارد!


2- قطع و وصلی‌های هاتگرام نسبتا زیاد است

دومین نکته در مورد هاتگرام قطع و وصلی‌هایی است که در آن رخ می‌دهد. شما در کار با این اپ غیررسمی تلگرام قطعا به کرات با گزینه «در حال اتصال» روبرو خواهید شد! جالب است بدانید سرعت دانلود و آپلود این اپ بسیار عالی بوده و یک تناقض بسیار عجیب در این بین رخ می‌دهد که اگر کیفیت سرورها خوب نیست و این مقدار قطعی در هاتگرام رخ می‌دهد، چگونه می‌توانند سرعت دانلود و آپلود بالایی را به کاربر ارایه کنند؟


3- تماس صوتی در هاتگرام قطع است!

ما که متوجه نشدیم دقیقا پروسه عبور از فیلترینگ هاتگرام چگونه است ولی قطعا یک فیلترینگی وجود دارد و یک تلگرامی که امکان تماس صوتی داشته ولی با این سد فیلتر مواجه شده است! اگر هاتگرام توانسته این سد را دور بزند می‌بایست قابلیت تماس صوتی را در اختیار کاربرانش قرار می‌داد ولی این امکان فعال نشده و دسترسی به آن امکان‌پذیر نیست!

    دو سوال ساده در این بین پیش می‌آید که اصولا هاتگرام محدودیتی را دور نمی‌زند و مستقیما به تلگرام غیرفیلتر متصل می‌شود؟ و یا اینکه با هماهنگی‌هایی که شاید با اپراتورها انجام شده است، به همان دلیل فیلترینگ ابتدایی تماس صوتی تلگرام، در این اپ نیز مسدود است!

اصولا چرا باید کاربران ریسک استفاده از اپلیکیشنی را بپذیرند که یکی از مهم‌ترین کاربردهای خود را غیر فعال کرده و دسترسی به آن وجود ندارد؟

4- در هاتگرام امکان ورود با چند سیم کارت را ندارید

از دیگر امکاناتی که در نسخه‌های جدید تلگرام و تلگرام‌ایکس در اختیار کاربران قرار گرفته است، امکان اضافه کردن چند شماره به یک اپلیکیشن است که برای افرادی که دارای چند شماره هستند و از هر سیم کارت برای یک سری از کارهای خود بهره می‌برند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما شما در هاتگرام از این قابلیت بی بهره هستید و صرفا می‌توانید فقط یک سیم کارت را اضافه نمایید و با توجه به عدم امکان نصب چندین باره هاتگرام صرفا امکان بهره گیری از یک سیم کارت را خواهید داشت.


5- هاتگرام کپی نسخه غیر رسمی تلگرام است!

این دلیل بیش از آنکه فنی باشد به مساله دیگری در زمینه امنیت مربوط می‌شود. افرادی که در این روزها در به در دنبال یک ابزار برای ورود به تلگرام بوده‌اند، قطعا مواردی مانند تلگرام طلایی را نیز تست کرده‌اند و نصب هاتگرام در اولین نگاه و استفاده یک سوال بزرگ را در ذهن آن‌ها ایجاد می‌کند و آن: هاتگرام کپی تلگرام طلایی است؟


این سوال وقتی جدی‌تر می‌شود که بدانید تلگرام طلایی قبل از حضور هاتگرام فعال بوده و حدود 4 برابر بیشتر از این اپ کاربر دارد. از طرفی تقریبا مو به مو ویژگی‌های هر دو اپلیکیشن مشابه است و با توجه به چیزی که در مورد زمان عرضه دو برنامه گفتیم، عملا همه چیز ما را به سمت یک جمله سوق می‌دهد: هاتگرام کپی تلگرام طلایی؛ نسخه غیررسمی تلگرام است!

    می‌بینید چه ملغمه‌ای از اپ‌های تلگرامی ایجاد شده است؟ اصولا وقتی نسخه اصلی یک اپلیکشین کپی وجود دارد که هیچ تفاوتی با هاتگرام ندارد،  چرا باید سراغ اپ دسته سومی برویم؟

6- دسترسی به بعضی از کانال‌ها در هاتگرام مسدود شده است!

همانند اپ تلگرام طلایی یکی دیگر از نقاط منفی این اپ غیررسمی تلگرام اتفاق عجیبی است که در عمل با آن روبرو خواهید شد! مسئولین این اپلیکیشن تشخیص داده‌اند که بعضی از کانال‌های خبری و غیرخبری که شما در آن‌ها عضو هستید، مفید نبوده و به دلیل آنچه مطالب غیرمجاز نامیده می‌شود، دسترسی به آن‌ها بسته می‌شود!

به معنای دیگر در صورتی که شما از هاتگرام استفاده کنید باید منتظر بسته شدن بعضی از کانال‌ها و گروه‌های عضو شده‌تان باشید و بسیاری از آن‌ها را از دست بدهید چرا که با توجه به دسترسی‌هایی که به این برنامه داده‌اید، حتی شما را در یک کانال اختصاصی مربوط به خودشان عضو می‌کنند و از دیگر کانال‌های مربوطه خارج می‌شوید!


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ