سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 >

97/1/30
11:27 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane


1-  نحوه راس گیری چک به بیان خیلی روان و ساده
2-  محاسبه بهره چک اسکونت

1- راس گیری چک روش محاسبه سررسید واقعی تعدادی چک دریافتی با مبالغ مختلف و در تاریخهای مختلف است .

فرمول محاسبه :
{ ( مبلغ چک اول * فاصله تاریخ مرجع تا سررسید آن ) + ( مبلغ چک دوم * فاصله تاریخ مرجع تا سررسید آن ) + ... + ( مبلغ چک آخر * فاصله تاریخ مرجع تا سررسید آن ) } / { جمع کل مبلغ چک ها }

 بعنوان مثال داریم :

تاریخ مرجع محاسبه رأس : 92/3/1

?چک اول : 1.000.000 ریال به تاریخ 92/4/1
?چک دوم : 3.000.000 ریال به تاریخ 92/4/15
?چک سوم : 2.000.000 ریال به تاریخ 92/4/28

تعداد روز رأس :
{ ( 1.000.000 *31 ) + ( 3.000.000 * 45 ) + ( 2.000.000 * 58 ) } / 6.000.000 = 47

92/3/1 + 47 روز = 92/4/17

بنابراین اگر در تاریخ 92/3/1 کالایی به مبلغ 6.000.000 ریال به مشتری بفروشیم ، و در ازای آن سه چک به مبلغ و تاریخ های فوق دریافت کنیم ؛ می توانیم بجای آن چک ها ، یک فقره چک به مبلغ 6.000.000 و تاریخ 92/4/17 دریافت کنیم .

البته یک کاربرد دیگر آن برای تعیین بهره ( اسکونت ) چکهای مدت دار است

2- برای این کار شما کافیه به ترتیب زیر عمل کنید ؛

برای مثال قبل ، اگر با فرض صدی سه ( یعنی در برابر هر 100 ریال ، 3 ریال بهره پرداخت می شود ) حساب کنیم داریم :

بهره چک ها : 180.000 * 47 / 30 = 282.000
اصل و فرع پول : 282.000 + 6.000.000 = 6.282.000


  

97/1/29
11:55 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

چگونه هزینه اضافی مثلا تبلیغات میتواند بر افت سهم یک شرکت تاثیر بگذارد ؟ |مشاوره|حسابداری|افت سهام

عوامل گوناگونی بر ارزش وقیمت سهام دریک شرکت تاثیر گذار هستند که عمده ترین آنها عوامل محیطی ، عوامل صنعتی ،درون شرکتی می باشد .

عوامل محیطی :

مانند شرایط سیاسی و اقتصادی کشور،سیاست های پولی و مالی ،ارزی ،نرخ بهره که اینها خارج از اختیارات شرکت ها هستند

عوامل صنعتی :

این عوامل به محیط شرکت های صنعتی مربوط است مانند صنعت سیمان ،صنعت خودرو ،نحوه قیمت گذاری محصولات ،عرضه وتقاضا ،تحولات تکنولوژی

عوامل درون شرکتی :

این عوامل جز مهمترین عوامل تاثیر گذار هستند مانند نوع مالکیت،افزایش سرمایه ، P/E
که همان نسبت قیمت به سود است

شما هر چه بتوانید هزینه های شرکت را کنترل نمایید سود شرکت افزایش خواهد یافت که قطعا باعث افزایش قیمت سهام خواهد شد

هرگونه هزینه کنترل نشده باعث کاهش سود وقیمت سهام خواهد شد
البته تبلیغات تا حدود منطقی آن ،با آنکه یک هزینه است ولی باید به عنوان پیشبرد فروش به آن نگریسته شود .


  

97/1/28
9:45 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

آموزش Delete Account ( حذف حساب ) تلگرام|مشاوره|حذف اکانت تلگرام|نرم افزار

نرم افزار تلگرام جزء حرفه ای ترین برنامه های پیام رسان و چت است که برای سیستم عامل های اندروید ، IOS ، ویندوز و ویندوز فون طراحی شده است. اگر در هر صورتی مایل به استفاده از این نرم افزار نیستید می توانید با این آموزش اکانت خود را پاک کنید.

1ـ در ابتدا شما باید از طریق یکی از مرورگر های اینترنتی موبایل یا کامپیوتر خود ، وارد سایت رسمی تلگرام شوید.
برای وارد شدن کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

2ـ در این صفحه شما باید شماره تلفن همراه خود را همراه با کد کشور ( +98 ) وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید. مثال : +9809121234567

3ـ بعد از لمس کردن گزینه Next یک پیام حاوی کد حذف برای حساب تلگرام شما ارسال می شود که شما باید با رعایت کوچک و بزرگی حروف آن را در کادر مربوطه وارد کنید.

4ـ بعد از وارد کردن کد ، گزینه Sign In را انتخاب کنید.

5ـ در این قسمت تلگرام میخواهد دلیل حذف اکانت شما را مطلع شود . شما میتوایند دلیل را بنویسید و هم میتوانید کادر را خالی گذاشته و بر روی گزینه Done کلیک کنید.

6ـ در این قسمت از شما پرسیده می شود که مطمئن هستید که میخواهید حساب خود را حذف کنید ؟ اگر جواب شما مثبت بود بر روی گزینه Yes, delete my account کلیک کنید.

7ـ حساب تلگرام شما پاک شد.


  

97/1/26
10:7 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

http://www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayan

https://t.me/hamgamrayane

نشانه های خرابی کارت گرافیک کامپیوتر|مشاوره|کارت گرافیک|کامپیوتر

نشانه های خرابی کارت گرافیک را می توان از چند زاویه بررسی کرد:

    اگر کامپیوتر خود را روشن کرده اید و همه اتصالات مانیتور و کامپیوتر برقرار است اما تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید ممکن است کارت گرافیک شما سوخته باشد.

    اگر بر روی مانیتور شما خط های راه راه عمودی از بالا به پایین وجود دارد به احتمال زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده است.

    اگر بعد از نمایش صفحه خوش آمدگویی ویندوز ، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.

    اگر بعد از روشن شدن کامپیوتر خود صدای بوق از داخل کیس شنیده شود به احتمال خیلی زیاد کارت گرافیک شما آسیب دیده است و یا به درستی در محل اتصال خود با مادربورد قرار داده نشده است.

    اگر بعد از مدتی کار کردن با یک بازی یا نرم افزار سنگین ، کند شدن انتقال تصویر و بی کیفیت شدن تصویر را حس می کنید احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک شما به وجود آمده است.

همانطور که توجه می کنید علائم زیادی برای بررسی خرابی کارت گرافیک می توان بر شمرد و در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست. بلکه مشکل می تواند از منبع تغذیه و یا مادربورد شما باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد.                       

از کجا بفهمیم کارت گرافیک سوخته است ؟

اگر با تست سیستم با یک کارت گرافیک دیگر ، تصویر به مانیتور شما منتقل شد، ناگفته پیداست که کارت گرافیک شما دچار مشکل است و باید تعمیر یا تعویض شود. اما اگر با تست یک کارت گرافیک دیگر ، باز هم تصویری بر روی مانیتور خود نمی بینید مشکل را باید در قطعات دیگر جستجو کرد و یا سیم اتصال مانیتور به کارت گرافیک را نیز مورد بررسی قرار داد. احتمال دارد سوکت های این کابل کج شده یا شکسته شده باشند.                                                                                                        
گاهی اوقات به علت خراب شدن چیپ ست مربوط به انتقال تصویر در مادربورد ، امکان انتقال تصویر وجود ندارد. گاهی اوقات نیز به علت بروز مشکل در منبع تغذیه سیستم ، توان کافی برای انتقال تصویر به مانیتور وجود ندارد. حتی گاهی به علت بروز مشکل در پردازنده مرکزی سیستم (CPU) نوبت به عملیات انتقال تصویر نمی رسد.                                            
کار نکردن فن کارت گرافیک و داغ شدن آن باعث خرابی کارت گرافیک می شود.

علت سوختن کارت گرافیک چیست ؟

یکی از مهمترین دلایل سوختن و آسیب دیدن کارت گرافیک نوسانات مربوط به منبع تغذیه و ضعیف بودن پاور سیستم است. بنابراین همیشه از پاورهای استاندارد استفاده کنید. در بسیاری از موارد نیز اتصال کارت گرافیک ناسازگار با مادربورد سیستم ، باعث بروز خطا در کارت گرافیک می شود. در بسیاری اوقات نیز به علت خراب شدن فن خنک کننده کارت گرافیک و با داغ شدن بیش از حد کارت ، آسیب های جدی به بورد کارت گرافیک می رسد.                                                                                                                                                       


  

97/1/26
9:8 ص

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir

 

https://t.me/hamgamrayan

 

https://t.me/hamgamrayane

 

اگر ماوس شما خراب شده است، این مطلب را بخوانید|مشاوره|کامپیوتر|رفع اشکال

 

مورد اول: بررسی کنید که گزینه تک کلیک فعال نباشد.

گاهی ممکن است مشکل شما تنها مربوط به فعال نبودن گزینه دابل کلیک باشد که به خاطر یک اشتباه ساده در تنظیمات ویندوز، گزینه تک کلیک را فعال کرده باشید. بنابراین در ابتدا باید سری به مرکز تنظیمات اکسپلورر ویندوز بزنیم که میزبان رفع این مشکل است. برای این منظور مسیر زیر را دنبال کنید:

    پنجره فایل اکسپلورر (File Explorer) را باز کنید.
    در تب View بر روی گزینه آپشن (Options) کلیک کنید.
    در تب General طبق تصویر زیر تنظیمات را کنترل کنید.
    به صورت پیش‌فرض باید گزینه دابل کلیک (Double-click) فعال باشد. پس در صورت فعال بودن تک کلیک، آن را تغییر دهید.

دقت داشته باشید در صورت فعال بودن گزینه تک کلیک (Single-click)، برای باز کردن پوشه‌ها و اجرای فایل‌ها دیگر نیازی به دابل کلیک نخواهید داشت و تنها کافی است یکبار بر روی آن فایل یا پوشه کلیک نمایید. در ضمن به یاد داشته باشید که در صورت فعال کردن گزینه تک کلیک ماوس شما به صورت فیزیکی دوبار کلیک نخواهد کرد و این قابلیت تنها یک پردازش نرم‌افزاری است.

مورد دوم: با یک ماوس دیگر امتحان کنید.

اگر مشکل دابل کلیک مربوط به مورد بالا نبود، احتمال دارد اشکال از سخت‌افزار خود ماوس باشد، پس ماوس را برای فهمیدن خرابی احتمالی تست کنید. برای این کار هم می‌توانید ماوس خود را به یک کامپیوتر دیگر وصل کنید و یا از یک ماوس دیگر بر روی کامپیوتر خودتان استفاده کنید.

در صورتی که ماوس‌تان بر روی دیگر کامپیوتر‌ها نیز بد عمل کرد، پس به احتمال زیاد مشکل از خود ماوس است و از لحاظ نرم‌افزاری مشکلی وجود ندارد و به همین صورت اگر ماوس جدید دیگری را به همان کامپیوتر‌ خودتان متصل کردید و بدون مشکل کار کرد، پس باز هم دلیلی دیگر بر خراب بودن ماوس‌تان است.

مورد سوم: درایو‌رهای ماوس را دوباره نصب کنید.

در هر صورت ارزش دارد تا قبل از خرید یک ماوس جدید، اقدام به حذف و نصب مجدد درایور‌های ماوس بر روی ویندوز کنید. برای این کار روی دکمه استارت (Start) راست کلیک کرده و گزینه مدیریت دستگاه‌ها (Device Manager) را انتخاب کنید. در لیست موجود بر روی گزینه ماوس (Mice) و دیگر دستگاه‌های موجود کلیک کنید تا زیرمنوی آن باز شود. سپس با راست کلیک ماوس خود را از لیست انتخاب کنید. گزینه Uninstall را انتخاب کنید و کامپیوتر را ری‌استارت نمایید.

توجه داشته باشید بعد از انجام این کار دیگر ماوس کار نخواهد کرد و شما مجبورید با استفاده از کیبورد اقدام به ریستارت ویندوز نمایید، بنابراین می‌توانید این مسیر را دنبال کنید. برای این منظور ابتدا دکمه ویندوز را از روی صفحه کلید بزنید (همان دکمه‌ای که معمولا در ردیف پایین قرار دارد و تصویر یک پنجره یا همان لوگوی ویندوز بر روی آن حک شده است). سپس بر روی دکمه تب (Tab) ضربه بزنید تا بر روی آیکن‌های سمت چپ قرار گرفته و آنها را فعال نماید. اکنون با استفاده از کلید‌های جهتی بر روی مجموعه دکمه‌های مربوط به پاور بروید و سپس اینتر را بزنید و سیستم را ری‌استارت کنید.

هنگامی که سیستم بوت می‌شود، ویندوز به طور خودکار اقدام به نصب مجدد درایور می‌کند. این فرایند برای ماوس‌های معمولی مناسب است اما اگر شما از ماوس‌های فوق‌پیشرفته گیمینگ با قابلیت‌های خاص استفاده می‌کنید، نیاز است تا به صورت دستی اقدام به نصب مجدد درایور ماوس نمایید.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ