سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

96/10/23
8:17 ص

 

 

مشکل: هر چه روی   print کلیک می کنید، هیچ اتفاقی نمی افتد. مثل این که پرینتر به خواب رفته. نگاه می کنید می بینید پرینتر روشه است و کابل هم درست وصل شده است.

عیب یابی سریع: با استفاده از برنامه عیب یابی خود پرینتر یک تست سریع انجام دهید. دستورالعمل این کار در دفترچه راهنمای کاربر آمده است. معمولا باید دکمه ای را روی خود پرینتر فشار بدهید و چند ثانیه نگه دارید. اگر نتیجه آزمایش مثبت بود،پس مشکل از خود پرینتر نیست، یک اتصال ایراد دارد یا نرم افزار مشکل دارد.

راه حل سریع 1 : صف ( Queue ) چاپگر خود را خالی کنید. ممکن است یک دستور چاپ قفل شده مانع از اجرای بقیه دستورات چاپ شده باشد. در ویندوز اکس پی و 2000 ، از پنجره Control panel روی Printers and Faxes دوباره کلیک کنید تا پنجره چاپگرها و فکس ها باز شود. حالا روی آیکون پرینتر دوباره کلیک کنید تا پنجره صف دستورات چاپ ظاهر شود. از منوی printer گزینه Cancel All Documents را بزنید تا تمام دستورات لغو شوند. در ویندوز 98 و Me . کنترل پنل را باز و روی printers کلیک کنید. سپس purge print Documents زا بزنید.

راه حل سریع 2 : کابل پرینتر را جدا و دوباره با دقت متصل کنید. اگر چاپگرتان از نوع USB است و اولین وسیله ای باشد که از طریق USB به سیستم متصل کرده اید، ببینید در Device Manager خطایی نشان داده شده است یا خیر . در ویندوز اکس پی و 2000 ، با کلیک راست روی My Computer و انتخاب Properties ، به صفحه Hardware رفت و دکمه Device Manager را بزنید. در شاخه Universal serial Bus Controllers ببینید پیغام خطایی نوشته شده است یا خیر. اگر علامت سوال ، دایره زرد، یا ضربدر قرمز دیدید، پس مشکلی وجود دارد. روی اسم دستگاه کلیک کنید و از صفحه General ببینید پیغام خطا دقیقا چیست.

مشکل: خروجی چاپگر لیزری یک قسمت کمرنگ و یک قسمت پر رنگ است

راه حل سریع: این مشکل معمولا به خاطر این است که پودر یا ( همان تونر) جوهر چاپگر لیزری شما نزدیک به تمام شدن است و به نسبت مساوی داخل کارتریج پخش نمی شود. اول باید کارتریج را از داخل چاپگر بیرون بیاورید و با دو دست به صورت افقی نگه دارید. سپس دست های خود را طوری حرکت دهید که وقتی یکی را بالا می برید آن یکی پایین بیاید. با این کار، پودر جوهر داخل کارتریج جا به جا می شود. این کار را چهار پنج بار پشت سر هم انجام دهید. به این ترتیب، شاید بتوانید قبل از تمام شدن کامل جوهر، چند صفحه دیگر پرینت بگیرید.

پاسخگویی به مشکلات کامپیوتری و حسابداری و موبایل در تهران با شماره 9092305943 و  در سایر شهرها با شماره 9099071865

www.hamgampc.ir

 

 

 



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ